sobota 15. února 2014

Sophie Kinsella - Vzpomínáš si?


Lexi Smart utrpí úraz hlavy s amnézií po té, co měla autonehodu. Po probuzení v nemocnici je přesvědčená, že je rok 2004 a ona zameškala pohřeb svého otce. Nedokáže pochopit, že již není rok 2004 ale rok 2007, nemá již dávno křivé zuby a má dokonalého a bohatého muže, se kterým bydlí v luxusním bytě. Pro každého by to byl splněný sen, pro Lexi ne. Ona cítí, že něco není tak, jak by být mělo. Uvědomuje si, že přišla o své staré kamarádky a že ztratila něco, co pro ní bylo vyjímečné. 

Tento příběh je považován za jeden z nejlepších románů Sophie Kinselly.
--- 


Jelikož si moje GastMutter, u které dělám Au-Pair protřídila knihovnu, řekla mi, abych si vybrala nějakou knihu na čtení. Poradila mi své nejoblíbenější a já jsem se rozhodovala mezi tím, přečíst si Harryho Pottera v Němčině, nebo si vybrat knihu, kterou má Jennifer nejraději :)) Říkala, že jí přišla knížka tak vtipná, až jí nemohla číst nikde jinde, než doma a přečetla jí za jeden den. A nedivím se... měla jsem trošku strach z němčiny, z toho, jak kniha bude napsaná a jestli se mi to bude číst dobře. Abych byla upřímná - kniha se mi četla naprosto perfektně. Občas se tam objevilo slovíčko, které jsem si musela domyslet nebo otevřít mobilní slovník, ale aspoň jsem se přiučila. Ale teď o knize...

Lexi Smart nás provádí světem a svými myšlenkami. Poté co přišla o paměť a všichni jí nalhávají, jak je její život perfektní po boku dokonalého muže, ona to necítí. Díky tomu poznává svou opravdou lásku.

Byla jsem tak nadšená, že jsem se rozhodla, koupit jí do své zásoby také. Četla se skvěle, byla napsaná uvolněně a zároveň jsem byla napnutá :)) Bylo tam několik vtipných poznámek, u kterých jsem se musela smát a zbožňuju hlavní postavu, tedy Lexi Smart. Bylo zajímavý číst, co jí lidé říkají, co jí neříkají a dalo by se říct, že jsem se do toho vžila. Nevím, jak se kniha bude číst v češtině - mám totiž zkušenosti, že ty překlady jsou často jiné. V angličtině kniha vyzní úplně jinak než přeložená do němčiny a pak ta kniha vyzní jinak, když je přeložena do češtiny! Ale vřele jí můžu doporučit. Já jsem natěšená, až se pustím do další knihy od ní - kterou jsem již nakousala, ale nedostala jsem se do toho tak, jak bych chtěla! :))

Žádné komentáře:

Okomentovat