sobota 15. února 2014

J.K.Rowling - Prázdné místo

Neuvěřitelné zklamánílítost nad tím, že má ségra vyhodila tolik peněz a ke všemu zbytečně a bordel v hlavě. Takhle jednoduše bych popsala své pocity z téhle knihy :)
Neuvěřitelně jsem po ní toužila od té doby, co vyšla a všichni říkali, jak je perfektní. Každý mi říkal, že mě se bude líbit a že je úžasná. Chodila jsem kolem výloh a fňukala, že 500Kč za tu knihu dát prostě nechci. Nakonec jsem si jí přála k narozeninám a byla mi dovezena do Německa. Já se do čtení s nadšením dala a byla jsem natěšená, jak se bude příběh vyvíjet po přečtených několika stránkách. Místo toho jsem ale byla opravdu zklamaná a o konci knihy, který mi přišel odfláknutý a zbytečně teatrální, ani nemluvě.
Vím, že překonat Harryho tímhle svým dílem rozhodně nemohla, a podle mě to každý ví. Nikdo po ní samozřejmě nechce, aby ho překonávala, ale když je vaší oblíbenou autorkou po několik let, od těch dětských až po dospělé a pak přijde s něčím takovým... nevím ani, jak přesně bych to slovy popsala. Identičnost jejího stylu psaní jsem v knize rozhodně viděla, její potrhlé názvy ulič či různých restaurací ("U černého děla" či "Mědění čajovník") mě vážně bavily, její styl v tom vidím, ale ... jakobych neustále doufala, že se z prostředka knihy vynoří jména jako HarryRon a Hermiona, že bude vykládat o Bradavicích a já se večer budu bát, že mi ze skříně či zpod postele vyleze "Ten-jehož-jméno-nesmíme-vyslovit".

Celý děj knihy mi přišel nezajímavý. Popis několika různých životů osob, jejichž cesty se vzájemně v knize propletly, mě nijak nezaujaly, ba naopak mi vadily. Ztrácela jsem se v tom a až na konci mi docházelo pořádně kdo je kdo a co a jak dělal a jak se k tomu dostal ;-) Bavily mě tam asi jen části o Andrewovi a Tlusťochovi a o Krystal Weedonové, ale zbytek - čirá nuda. A jak jsem se zmínila, konec byl naprosto příšerný. Opravdu jsem tu knihu zavírala s pocitem, že nevěděla, jak to ukončit rychle, tak to utnula takhle stupidně. Mě se u toho až chtělo smát, jak komické to tam celé bylo ;)

Celkově bych to asi zhodnotila tak, že  tu knihu, jako doporučují všichni v mém okolí, rozhodně doporučovat nebudu. Ke koupi za 500Kč se vážně nehodí, a raději bych si počkala, až vyjde v elektronické podobě volně ke stažení. Ale možná se mílím a možná je opravdu dobrá, jen mě vlastně skutečně nezaujala a já bych jí za to strhla milion liber z účtu! :D Grrrch!

Žádné komentáře:

Okomentovat