pondělí 10. února 2014

Brian L. Weiss - Mnoho životů, mnoho Mistrů


Brian L. Weiss vystudoval s výborným prospěchem Kolumbijskou univerzitu a lékařský diplom obdržel na lékařské fakultě Yaleovy univerzity, kde se později stal vedoucím katedry psychiatrie. Jako internista působil v nemocnivi Bellevue při Newyorské univerzitě a jako primář psychiatrického oddělení nemocnice Mount Sinai v Miami.
Jeho bestseller Mnoho životů, mnoho Mistrů pojednává o jeho začátcích a ohromujících objevech na poli reinkarnační regrese. Kromě toho napsat několik dalších velmi úspěšných knih.



Hodně dlouho jsem se odhodlávala k tomu, usednout za klávesnici a napsat pár řádků o knize, která je možná skutečná možná je to jen dobrý tah na lidskou mysl a lidskou peněženku od velice dobrého, oceňovaného psychoterapeuta, o knize, která mě donutila sedět jako bez ducha a přemýšlet o životě. Jak často se pozastavíme nad nadpřirozenými jevy, vlivy nebo přemýšlíme o věcech, které by nás ani nemuseli napadat, v našem brzkém, teenagerském věku?
Někomu tahle kniha, z řady esoteriky, může připadat stupidní, někdo může vrtět hlavou nad tím, že ti, co to čtou, jsou stejně na hlavu, jako Brian L. Weiss, ale nikdo si neuvědomuje, že možná je na tom alespoň kus pravdy.
Vždycky jsem věřila v reinkarnaci. Začalo to už, když jsem byla malá, přestože jsem dřív nevěděla, co reinkarnace znamená. Od dětství jsem měla panickou hrůzu z duchů, stejně jako moje sestra (možná to zapříčinil film "Duch" s Patrickem Swayzem a Demi Moor, na který jsem se tajně se ségrou dívala), možná… nikdy jsem nezjistila, proč je to tak, až po přečtení Brianovi první knihy jsem si uvědomila spousty věcí, přestala se děsit alespoň z části toho, co mi tolik nahánělo strach, i když jsem pár dní měla mozek zralý na léčbu hypnózou. Miluji psychologické, těžké knížky, nad kterými se musím pozastavit a přemýšlet o nich a typ od jedné sympatické slečny, mi naprosto sedl a kniha mi dokonale ulahodila.
Z každé stránky, z každé věty, ano, dokonce i z každého slova, je cítit mystické duchovno, kouzlo, touha po vědění a toho, dopátrat se skutečnosti. V hlavě vám při čtení běží neustále ty samé otázky do kola: Je to možné? Je to skutečné? Ne, to musí být hloupost. Ale po přečtení dalších několika stránek vás znovu napadne, že to jednoduše musí být tak, jak je to tam psáno.
Nemám potřebu, aby tomu každý uvěřil, aby si každý řekl: ano, je to tak, jak Brian L. Weiss píše. Na každém je, jak se s knihou vypořádá a jak přijmeme možnou skutečností nesmrtelného bytí.

Žádné komentáře:

Okomentovat