čtvrtek 26. června 2014

Historisches Freischießen :))

Mám za sebou začátek druhého roku a musím uznat, že začal vskutku stylově. Před týdnem zde začaly přípravy na - říkejme tomu třeba slavnosti, které se nazývají: Historisches Freischießen. Volně bych to přeložila asi jako Historická volnostřelba :) Před pár měsíci jsem byla na procházce s dětmi a jelikož je tu na každém druhém domě terč, ptala jsem se, o co jde (mám deja vu a myslím, že jsem tu o tom již psala, ale to nevadí! V klidu to připomenu :D).

Celé Wennigsen se od 21. do 25.6. ponořilo do tzv. války. Nenazývala bych to úplnou válkou, jak jsem si představovala nebo jak mi Jennifer vyprávěla. Bylo to v klidu, až na výstřely, které padaly jeden za druhým z historických kanónů. Idealizovala jsem si to trošku jinak, ale nestěžuji si. Stačilo mi být na několika promenádách tzv. vojáků a dobrovolníku. Jsou to tři gardy - zeleno bílá, černo žlutá a bílo červená :) V té zelené jsem mimochodem měla GV, který do toho byl naprosto ponořený a na baráku nám ještě visí vlajka barev jeho gardy. V sobotu začala zkoušková promenáda vojáků v civilu, v neděli to již bylo ve velkém. Pilo se od rána, gardisté stáli před oficiálníkovým domem a dělali stráž a ti ostatní chodili po celém Wennigsen a dostávali u vybraných baráku jídlo a pití. Večer se šlo z promenády na pole, kde se několikrát vystřelilo a šlo se na druhé pole, kde byla již připravená hudba. Byla jsem tam vlastně pouze v neděli, po zbytek dní jsem byla s dětmi doma a hlídala :))

Každopádně se musí nechat, že poslední den, tedy úterý byl asi nejlepší. V 16:00 bylo poslední zastavení se v naší ulici, kde byl připravený u jedné známé stan s jídlem a pitím, gardisté se nám poděkovali za sponzorování, jedlo se, pilo a muzikanti hráli. V pět začala promenáda vojáků, kteří se dostali z války a byli různě pomalovaný krví atd. Naši dva nejstarší kluci byli pak v promenádě dobrovolníků s dědou a strejdou :)

Já si to vychutnávala, i přestože jsem od toho vážně čekala něco jiného :) Bylo to strašně milé vidět, že spolupracuje skutečně celá vesnice. Každý barák byl vyzdobený práporky a vlajkami Wennigsen a celé náměstí bylo napěchováno lidmi :) Asi si to užívá každý jeden z nich, když je to pouze jednou za tři roky. Viděla jsem strašně staré kočáry a ty uniformy - jedna báseň :-o Skutečná nádhera. Přála bych si, aby tu se mnou byla Tina, mamka i ségra, aby to také mohly zažít

A abych trošku objasnila, proč to tak je... sama moc nevím a oni také ne. Válka to není ani první, ani druhá, nýbrž má jít o dobu Kaiserovu, z čeho vypovídají i uniformy státníků. Každý třetí rok se vybere několik lidí (kteří za ten post samozřejmě zatraceně hodně zaplatí) a v pondělí večer střílejí na terč. Ten, kdo strefí střed nebo jemu nejblíže vyhrává a stává se na tři roky Wennigsnovým králem. Od té doby až do středy mu dělají ochranu gardisté u baráku a na barák se mu ve středu přidělá terč :)


A tady již přidávám pár fotek :) Nějak jsem se rozpovídala :D 








1 komentář:

  1. Je hezké, že udržují tradice. Je to zajímavé nejen pro dospělé, ale hlavně asi pro děti. Sejde se celá vesnice, jestli to tak můžu nazvat, jelikož je to hrozné velké. Také jsem ráda, že jsi to viděla a mohla se trochu přiblížit minulosti. Chtělo by to pravý obraceč času.

    OdpovědětVymazat