pondělí 10. února 2014

Sonia Rossi - Fucking Berlin {book}

Popis: Hlavní obor matematika, vedlejší obor prostituce.Život mezi univerzitou a nevěstincem Ideální dětství, milující rodina a nakonec cesta z rodné Itálie do Berlína na studia matematiky. Může být něco nevinnějšího a přímočařejšího? Ale nevyzpytatelné jsou cesty osudu a životní osudy hrdinky a autorky v jedné osobě se prudce odkloní od vytyčené cesty. Bydlí v Berlíně, studuje matematiku a o víkendech se schází s přáteli. Obyčejná mladá žena - na první pohled. Kromě jiného má i práci: prodává své tělo. Jak se dostane studentka k prostituci? Jaké to je jít poprvé se zákazníkem na pokoj? Jak probíhá pracovní den s kolegyněmi a zákazníky? Jak sladit studium, partnerství a prostituci? Autobiografická a upřímná zpověď o prodejné lásce a dvojím životě. Životní příběh Sonni Rossi nás přivádí do Berlína na začátku třetího tisícíletí a ukáže nejen přívětivou tvář sjednoceného Německa, ale i stíny a zákoutí polosvěta, kam většina turistů německé metropole nejen nikdy nezavítá, ale ani nemají tušení o jejich existenci.

Naprosto nadpozemská kniha. Když jsem spočítala, za jak dlouho jsem jí přečetla, napočítala jsem necelých 9 hodin. Sice ne v kuse, ale… nešlo se od té knihy odtrhnout pohledem. Dokázala bych o ní mluvit nejspíš hodiny a pořád by mi přišlo, že jsem neřekla to, co jsem říct chtěla. Při prvních přečtených slovech jsem věděla, že mě ta knížka něčím okouzlila. Nejde tu o Berlín, ale spíš o to, jak to všechno líčí, jak o tom mluvím. Řekla bych, že tak trošku se mi změnil názor na 'tyhle' osoby. Bude to znít nejspíš zvláštně, ale věřím tomu, že to pro ní - vlastně pro nikoho - není lehké, být se 30 € v peněžence na týden a uživit tím sebe, přítele (tedy později manžela), zaplatit nájem a třeba si k tomu ještě něco koupit. Každá z těch kapitol měla něco do sebe. Hodilo to obraz na muže, kteří chodí do nevěstinců mezi prací, když manželka hledá místo na zaparkování, nebo si odběhne od dětí z hřiště. Je to jen pár dní, co jsem jí přečetla a už teď vím, že o ní za chvilku na půjčení půjdu škemrat znovu 

Chtěla bych tu knížku vyzdvihnout tím nejlepší, ale člověk si tu knížku nejprve musí přečíst, aby pochopil. Proto se tu nebudu zaobírat nějakým zdlouhavým rozborem ;-) Řadím ji mezi můj TOP a že těch knížek je skutečně málo, které mě dokáží zaujmout.

Žádné komentáře:

Okomentovat