úterý 4. června 2013

Agentur

Hallöchen,

nebyla jsem si jistá, jestli tento článek psát nebo ne. Nakonec jsem se rozhodla pro "ano". Myslím si, že je fajn, když se člověk rozhodne změnit svůj život a udělat určité kroky, a má k dispozici pár informací. Já sama jsem hledala na internetu dlouhou dobu, než jsem si vzpomněla na jednu slečnu (Ainikki), která byla několikrát jako Au-Pair právě v Německu. Kontaktovala jsem jí a dala mi několik doporučení.

Je to rok a půl, co jsem začala pátrat a co jsem dostala typ právě na agenturu Cefelin, ale pořád byla přede mnou velká část střední školy a já na plno začala rozjíždět svoje plány až letos v zimě :) Jelikož jsem dítě zvídavé, nejprve jsem si projela vše, co se nachází na stránkách agentury, následně jsem napsala Damaris (která zprostředkovává pobyty právě v DE) e-mail, zda by mi mohla dát nějaké informace. Obratem mi odepsala a po dvou e-mailech, kdy mi zaslala potřebné dokumenty, jsem si je všechny začala vyřizovat. Je to stejné, jako u českých agentur, které zprostředkovávají A-P pobyty. Jde jako např. o: lékařské vyšetření a potvrzení; výpis rejstříku trestů (požadují i překlad, ale může být i bez razítka); reference od rodičů dětí, o které jsem se starala; referenci od mojí třídní učitelky (popřípadě posledního zaměstnavatele); papíry ohledně školy a mých znalostech v němčině. Po třech týdnech jsem papíry odeslala. Zajímají se o předběžný termín, kdy bych byla ochotná odjet a jelikož přede mnou byla maturita, nejprve jsem stanovila srpen, ve vyplňujícím formuláři a nakonec jsem si určila již červen-červenec. Nevědělo se, jak dlouho bude trvat, než se o mě nějaká rodina bude zajímat, což mě mírně nervovalo a zároveň to bylo samozřejmé.

Měla jsem to štěstí, a po necelých třech týdnech se o mě zajímala jedna rodina. Nevím, jak by to bylo, kdybych jí odmítla, jestli bych čekala déle, nebo by se o mě dál někdo zajímal. Každopádně jsem si projela profil rodiny s tím, že jsem schválila, aby jim předali kontakt na mě a okamžitě se mi změnil život na ruby. Byla jsem v kontaktu s rodinou nejprve přes e-maily, po týdnu jsme si poprvé Skypovali a to se víceméně opakovalo každý den, každý týden téměř dva měsíce. Tím pádem, jelikož jsem byla v kontaktu s rodinou, nikomu nikdo z agentury nevolal. A já po necelém měsíci podepisovala smlouvu a stanovila si pevný datum odjezdu.

Agentura je Německá, vlastníkem je ale Čech pan Zdeněk Cefelin. Komunikovala jsem pouze s Damaris která, jak jsem již výše psala, zprostředkovává pobyty v Německu. Dle mého názoru je to agentura větší - v nabídce pro Au-Pair je např. Anglie, Austrálie, Amerika a tuším, že i Asie. Mám ale pocit, že zprostředkovávají pobyty téměř všude. Co jsem projížděla na jejich stránce (odkaz dám na konec), jsou tam holčiny, které jsou ve Španělsku, Francii, Portugalsku... téměř po celé Evropě. Působí na mě neuvěřitelně ochotně, poskytují jakékoli informace a zajímají se o vás. Což mi přijde úžasné.
Rozhodovala jsem se i zvolit českou agenturu, StudentAgency, ale od vícero holek jsem četla špatné kritiky a myslím si, že kdo se nebojí, měl by volit právě agenturu, která je přímo v té zemi. Dobře se s nimi komunikuje a jde to tam neuvěřitelně rychle (slyšela jsem od kamarádky, že má známou, která čekala u české agentury snad rok!).

Kdo bude mít tedy zájem, může se mě na bližší informace zeptat ještě v komentářích a na závěr přikládám odkaz na agenturu:



2 komentáře:

  1. Zajímavý článek, dozvěděla jsem se dokonce i podrobnosti, které jsem (JÁ!O_o) nevěděla! :-p

    Miluju tvůj splněný sen a krásně se o tom čte!<3

    OdpovědětVymazat
  2. Zní to perfektně, ale taky perfektně složitě.
    Ale musím říct, že tě neskutečně obdivuji, protože já bych nikdy snad nesebrala odvahu k něčemu takovému. Já jsem hrozná stydlivka a bojím se sama takhle někam cestovat.

    Takže, drahá, se ti klaním až k nohám! :D
    Už se těším na nějaké 'deníkové' články, jak si to tam užíváš, jak to tam vypadá atd. ! :))

    OdpovědětVymazat