sobota 15. února 2014

Padesát odstínů temnoty; E. L. James

Poté co Anastasia Steeleová na vlastní kůži pocítí, jak temná jsou tajemství Christiana Greye, opouští ho. Přese vše, co se mezi nimi stalo, na něj stále nemůže zapomenout. Když jí tedy Christian předloží novou smlouvu, nemůže odolat a vrací se k muži, kterého miluje. Postupně odhaluje všechna tajemství a zjišťuje, že jeho padesát odstínů šedi je temnějších, než si kdy dovedla představit. A zatímco Christian bojuje se svými démony, Ana musí učinit nejdůležitější rozhodnutí ve svém životě…

________________


Nedávno jsem sepsala článek o první části této erotické trilogie - ve směs to byl článek plný slov zklamání a já si za svým názorem stojím pořád - kniha o ničem. Jelikož se jedná o trilogii, bylo by divné, kdybych už pak nepřečetla zbylé dvě knihy a tak vám je nejspíš jasné, o co půjde v tomto článku ;-)
Není to tak dávno, co v ČR vyšel překlad druhé knihy s názvem: "Padesát odstínů temnoty" a já od té doby od Lucky neustále poslouchala o té knize. Jednou večer jsem jakýmsi záhadným způsobem narazila na internetu na onu knihu, okamžitě jí dala do tabletu a začala číst. A moje pocity? Nečekané. Byla jsem nadšená od první stránky a celou knihu jsem vysloveně zhltla za necelý JEDEN jediný den ^-^ Ano, skutečně mi k tomu, abych přečetla přes 600 stránek, což je podle mě - alespoň pro mě - rekord a jsem si jistá, že si tento díl přečtu ještě jednou, kdyby mi náhodou něco uniklo, čeho jsem si třeba nevšimla. Bylo to podle mého názoru úplně jiné, než díl první. Dalo se to mnohem líp číst, šlo to takřka samo a nešlo se od toho odtrhnout. Samozřejmě byly tam stejné věci, které mě neuvěřitelně rozčilovaly - jako: "Pozdějc bejby" (to BEJBY vážně vystát nemůžu!) nebo věty, které se podle mého názoru až příliš často opakovaly. Dokonce jsem měla chvílemi pocit, že určité pasáže obsahují doslova stejné řádky, jako pasáže před tím. Mou další výhradou vůči téhle knize je to, jak rychle to tam plyne. První část trvala nejspíš - tři týdny, tuším. Tady hned v první kapitole se k sobě vrátili a to mi přišlo jako hrozně hrrr. Nemůžu opomenout zmínit, že mě Anastázie vytáčí asi na stejné úrovni, jako mě při čtení Twilight ságy, rozčilovala Bella a mám k nim oběma stejné výhrady. Měla jsem při čtení té knihy pocit, že se to tam celé odehrává v jednom týdnu a sexu tam bylo pořád na můj vkus až příliš - a to by nebyl možná takový problém, jen mi přišel občasně vážně nudný a já měla co dělat, abych nepřetáčela stránky ;-)

Tentokrát nebudu ale psát jen zápory. Nejenže mě jejich e-maily mezi sebou bavily snad ještě víc, než v první části (což bylo to jediné, co mě na Padesáti odstínech šedi nadchlo), ale dokonce jsem si vcelku zvykla i na "vnitřní bohyni", které jsem ke konci knihy začínala přicházet v určitých okamžicích na chuť. Jásala jsem nadšením, když se Aně začaly poodhalovat střípky Christianova života, které tu druhou část dělaly tolik zajímavou a především ta kniha měla nějakou pointu, za což jsem byla mile ráda, neboť jsem trnula strachem a napětím zároveň, při čtení oněch řádků^^ A jelikož se jedná o erotický román - vychutnala jsem si čtení jejich pár sexů, což se mi u první části nestalo!

I po jejím přečtení jsem z té knihy nadšená a ten první díl byl možná přeci jen k něčemu dobrý (leč pořád nechápu, proč slavil takový úspěch! Ta druhá část je podle mě mnohem dokonalejší ). Už teď jsem zvědavá na třetí - závěrečnou část a doufám, že to nebude návrat ke starému, dobrému zklamání, ale že z ní budu ještě nadšenější než z Padesáti odstínů temnoty.

Žádné komentáře:

Okomentovat